Aby mieć możliwość dokonywania zakupów w naszym sklepie konieczne
jest uprzednie założenie przez kupującego konta w naszym sklepie.
W tym celu należy jednorazowo wypełnić formularz rejestracyjny
oraz zaakceptować regulamin użytkowania naszego sklepu. Obowiązkowo
należy wypełnić tylko pola oznaczone gwiazdką. Pola te zawierają
dane określone w prawie jako niezbędne do zawarcia transakcji. Wypełnienie
pozostałych pól ułatwi komunikację z klientem. Procedura zakładania
nowego konta zostanie zakończona automatycznym wygenerowaniem e-maila
i przesłaniem go na konto pocztowe klienta.
Logując się na swoje konto klient sklepu ma możliwość sprawdzenia
stanu swojego zamówienia oraz przejrzenia historii poprzednich zamówień.
Wszystkie dane które wprowadził klient mogą zostać przez niego zmienione
w panelu zarządzania kontem.
W celu skompletowania zamówienia klient powinien wyszukać towar
który chce nabyć.
Można tego dokonać na cztery sposoby:
poprzez wybór kategorii z menu po lewej stronie
poprzez wybór producenta z rozwijanego menu
poprzez podanie słowa kluczowego do wyszukiwania
poprzez system zaawansowanego szukania
Po wyszukaniu towaru należy umieścić go w koszyku oraz należy wprowadzić
liczbę zamawianych sztuk. Wciskając przycisk "Kontynuuj"
klient może wybierać następny towar i umieszczać go w koszyku. W
dowolnym momencie do dyspozycji klienta jest aktualna zawartość
koszyka.
Klient ma możliwość zmiany danych zamówienia tzn. może zmienić ilość
zamawianego towaru oraz może usunąć towar z koszyka.
W dolnej części ekranu wyświetlony zostanie pasek postępu zamówienia
ze wskazaniem aktualnego etapu, na którym znajduje się klient.
Etap 1 - Informacje o dostawie i sposób wysyłki.
Klient ma tu możliwość wybrania adresu, na który ma być zrealizowana
wysyłka oraz aktualizację danych do faktury (o ile życzy sobie
wystawienia faktury). Klient wybiera również spedytora z udostępnionej
listy. Przy każdej pozycji tej listy wyświetlona jest cena przesyłki,
która automatycznie zostanie dodana do wartości zamówienia. Kolejne
wciskanie przycisku "Kontynuuj" przenosi klienta
do kolejnego etapu definiowania zamówienia.
Etap 2 - Informacje o Płatności.
Domyślną metodą płatności jest przelew bankowy. Klient ma jednak
możliwość wyboru innych sposobów płatności.
Etapy 3 i 4 - Potwierdzenie zamówienia.
Na tym etapie klient ma możliwość zredagowania krótkiej notatki,
będącej załącznikiem do zamówienia. Z możliwości tej powinni korzystać
klienci, którzy chcieliby przekazać sprzedającemu indywidualne
sugestie dotyczące zakupu, których nie da się określić podczas
kompletowania zamówienia. Wciśnięcie przycisku "Potwierdź
zamówienie" kończy procedurę zamawiania towaru i powoduje
wyświetlenie informacji o przyjęciu zamówienia oraz automatyczne
wygenerowanie e-maila na konto pocztowe klienta, który zawiera
specyfikację zamówienia.
Klient po zalogowaniu się na konto klienckie ma możliwość sprawdzania
statusu swojego zamówienia.
Nowo złożone zamówienie otrzymuje automatycznie status "Zamówienie
oczekujące". Oznacza to, że w bazie danych naszej firmy
pojawiło się zamówienie od klienta i nie zostało jeszcze zweryfikowane.
Kolejnym etapem realizacji zamówienia jest weryfikacja zamówienia
przez sklep. Gdy zamówienie zostanie zweryfikowane status jego
zostanie zmieniony na "Zamówienie w trakcie realizacji"
i jest to moment potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji
przez nasz sklep.
Czas od złożenia zamówienia do jego potwierdzenia nie jest dłuższy
niż 48 godzin, w praktyce jednak potwierdzenie następuje znacznie
szybciej.
Jeżeli wystąpił problem z realizacją złożonego zamówienia lub
jego części, zostaje mu przyznany status: "Zamówienie
wstrzymane". W takim przypadku kontaktujemy się z klientem
poprzez e-mail lub telefonicznie w celu ustalenia szczegółów realizacyjnych
zamówienia i wyjaśnienia ewentualnych niejasności. Sytuacje takie
mogą się zdarzyć np. gdy zabraknie towaru na magazynie z powodu
ilości zamówień przekraczających stan magazynu. Wówczas realizujemy
zamówienia w kolejności zgłoszeń do wyczerpania stanu, a z klientem
który nie może otrzymać towaru w tym momencie ustalamy dalszą
procedurę realizacji zmówienia.
Zamówienie może też posiadać status: "Zamówienie anulowane".
Oznacza to że zamówienie nie zostanie przez nasz sklep zrealizowane.
Zamówienie można anulować na prośbę klienta, o ile nie została
jeszcze wysłana do niego przesyłka, może też być anulowane przez
sklep w sytuacji trwałego braku towaru, np. z powodu wycofania
się dostawcy z dystrybucji określonego towaru lub z powodu rażąco
niepoprawnego zachowania się klienta ( np. klient dwukrotnie nie
odebrał zamówionego towaru itp.).
Zamówienie posiada status "Zamówienie wysłane",
jeżeli przesyłka z towarem zamówionym przez klienta została przekazana
do wysyłki spedytorowi i nie znajduje się już na terenie naszej
firmy.
Do każdej przesyłki z towarem będzie dołączony paragon, który jest
dowodem zakupu oraz podstawą udzielenia gwarancji w sytuacji, gdy
towar nie posiada załączonego formularza gwarancji. Jeżeli klient
podczas kompletowania zamówienia wypełnił pola zawierające dane
do faktury, to zamiast paragonu do przesyłki będzie załączona faktura
VAT.
Dziękujemy za obdarzenie nas zaufaniem i życzymy udanych zakupów!
Zespół sklepu internetowego www.komorka.com.pl
|